Sundbybergs stadskärna – programförslaget klubbas | Sverigedemokraterna i Sundbyberg

Sundbybergs stadskärna – programförslaget klubbas

Idag presenterade staden programförslaget till ny stadskärna i Framtidspaviljongen på Sundbybergs Torg. Bredvid ställde ”Nätverket trivsam stadskärna i Sundbyberg” ut sin trämodell av förslaget. Strålande med en tredimensionell version!

Kommunstyrelsen tar ställning till programförslaget nästa måndag, den 12 mars. Då lägger även jag min röst för SD:s räkning. Vi kan i vart fall konstatera att nuvarande förslag är klart bättre än dom föregående!

Vi skriver bl a följande i vårt Handlingsprogram (https://sundbyberg.sd.se/handlingsprogrammet/): ”Staden ska ha ett stort, ljust, grönt inbjudande torg utan bostäder. Torget bör bli ett attraktivt, inbjudande landmärke för Sundbyberg. Om torget alls bebyggs ska det handla om låga byggnader som cafeteria och liknande – för umgänge och avkoppling. Ett inglasat resecentrum skulle passa bra i området. Vi ser gärna låg bebyggelse längs Järnvägsgatan, för att minska skuggorna”.

Nedan har ni fler bilder från dagens möte. Tyck gärna till! Och mig kan ni alltid nå via mail gary.aelius@sd.se eller telefon: 0702320032.

Gary Aelius
gruppledare